Розробка уроку з основ
здоров’я для учнів 1 класу
Урок 9
Тема: Харчування
і здоров'я. Овочі, фрукти, молочні продукти, їх значення для росту та розвитку
Мета: вчити
учнів розпізнавати корисні і шкідливі продукти і напої; пояснити, чому дітям
потрібно вживати овочі, фрукти, молочні продукти щодня; викликати інтерес до
продуктів, що містять вітаміни та прагнення до збереження власного здоров'я.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
Встаньте всі скоріше, діти,
Посміхніться всім миліше.
Пролунав дзвінок: «Дзелень».
Привітайтесь: «Добрий день».
II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності
— Що ви робите, щоб бути здоровими
|
III. Повідомлення теми
та мети уроку
—
Сьогодні на уроці ви навчитеся розпізнавати корисні і шкідливі продукти та
напої, дізнаєтеся, чому дітям потрібно вживати овочі, фрукти, молочні продукти
щодня.
IV. Вивчення нового
матеріалу
1
Проблемне запитання
—
Як ви вважаєте, для чого людина щодня вживає їжу? (їжа постачає до організму
людини поживні речовини, які допомагають їй рости і розвиватися.)
2 Робота за
малюнками
—
Ми вживаємо різну їжу: хлібобулочні вироби і крупи; овочі і фрукти; молоко і
молочні продукти; м’ясо, рибу, бобові продукти, яйця.
—
Розгляньте малюнки. Назвіть продукти, які ви вживаєте часто; які вживаєте
інколи; які не вживаєте ніколи.
Висновок.
їжа повинна бути різноманітною. Дітям потрібно вживати овочі, фрукти, молочні
продукти щодня.
—
А ви хочете дізнатись, яким чином здоров’я людини залежить від харчування? Тоді
ми вирушимо у цікаву мандрівку до планети Корисної
їжі.
3 Релаксаційна пауза
—
Сядьте зручніше, заплющте очі. Я хочу запросити вас у мандрівку на хмаринці.
(Звучить музика.)
—
Уявіть, що ви стрибнули на білу пухнасту хмаринку, схожу на м’яку гору із
подушок. Відчуйте, як ваші ноги, спина зручно розташувалися на цій великій
подушці. Мандрівка починається. Наша хмаринка повільно піднімається в синє
небо. Відчуваєте, як вітерець обвіває обличчя? Тут, високо в небі, все спокійно
і тихо.
Ми
наближаємось до планети... Розплющте очі. Яка гарна планета Корисної їжі! На
ній розташовано три країни різного кольору.(Овочі. Фрукти. Молочні продукти.)
Що ж це за країна жовтого кольору? Хто може, прочитайте її назву.
(«Добростравія»)
—
З яких слів складається назва країни Добростравія?
—
Як ви розумієте вислів добра страва? (Смачна, корисна)
—
Добра страва допомагає людині бути здоровою, сильною, розумною.
—
А чи завжди смачна їжа корисна? Це ми зараз з’ясуємо разом із бурундучком.
4 Тестування «Так чи ні»
—
Які продукти зображено? (Пшоно, фрукти, горіхи, кока-кола, морозиво, сіль,
молоко, мед, чіпси, йогурт.)
—
Які з них корисні, а які — ні?
—
Зафарбуйте відповідь «ні» червоним, а «так» — зеленим кольором.
—
Отже, що краще для здоров’я: з’їсти морозиво й чіпси, чи йогурт та фрукти?
Чому? (Бо еони багаті на вітаміни.)
5 Творча
фізкультпауза-гра
Федір
фрукти полюбляє,
Вітаміни
споживає.
Федір
добре знає:
Фрукти
— вітамінні продукти.
Учні
3-4 рази повторюють вірш, змінюючи ім’я, а в кінці замість імені — слова «Всі
ми...»
—
Усі мешканці планети Добростравія полюбляють фрукти, і тому на планеті існує
країна Вітамінія. Вам знайоме це слово? Слово вітаміни походить від латинського
слова віта — життя. Назва ця невипадкова. Якщо вітамінів не вистачає, людина
хворіє.
Висновок.
Щоб добре рости та не хворіти, слід уживати багату на вітаміни їжу. Це — овочі,
фрукти, молочні продукти. Здоров’ю шкодить не тільки дефіцит вітамінів, але й
їх надмірне споживання.
V.Узагальнення й
систематизація отриманих знань
1 Робота над
загадками
•
Народився із землі,
Зарум’янивсь
на вогні,
І
з’явився на столі
До
борщу тобі й мені. (Хліб)
•
Сидить дівка у коморі,
А
коса її надворі. (Морква)
• Наче
сонечко, жовтеньке,
А
розтане — то м’якеньке.
Молочко
у ньому є,
Смак
до каші додає. (Масло)
• Без
дірочки, без денця Повна бочечка винця. (Яйце)
•
Біле, як сніг, у пошані у всіх,
Подобаюся
вам, на шкоду зубам. (Цукор)
•
Рідке, а не вода, біле, а не сніг. (Молоко)
—
Назвіть корисні для здоров’я продукти.
2 Вивчення правил харчування
•
їж через кожні три-чотири години в один і той самий час.
•
Вживай теплі страви.
•
Добре пережовуй їжу.
•
Не розмовляй під час їди.
•
Вечеряй не пізніше як за півтори-дві години до сну.
Висновок.
Щоб бути здоровим, недостатньо лише знати правила
харчування,
їх потрібно дотримуватися самому і переконувати у цьому інших.
3 Тестування «Так
чи ні»
О
Ти повинен уживати корисну та свіжу їжу, яка зберігає твоє здоров’я.
О
Тобі корисно їсти тільки макарони.
О
Ти повинен їсти більше овочів та фруктів, тому що в них багато вітамінів.
О
Тобі корисно їсти смажену м’ясну їжу.
Висновок.
Вживай різноманітну їжу, щоб збагатити свій організм вітамінами та корисними
речовинами, необхідними для нормального росту і розвитку.
4 Робота над прислів'ям
— Як
ви розумієте зміст прислів’я?
Хворому
і мед гіркий.
5 Робота за
малюнками
—
Обведіть овочі і фрукти, які люди вживають у їжу в сирому вигляді.
—
Позначте знаком «+» молочні продукти.
VI. Підсумок уроку
—
Чим є для людини їжа?
—
Які продукти ви вживаєте найчастіше?
—
Чому необхідно вживати різноманітну їжу?
—
Чому шкідливо вживати багато солодощів?
—
Назвіть корисні продукти і напої.
—
Назвіть шкідливі продукти і напої.
—
Чому дітям потрібно вживати овочі, фрукти, молочні продукти щодня?
—
Для чого людині потрібні вітаміни?
—
Яка їжа багата на вітаміни?
—
Які правила харчування ви запам’ятали?
—
Чи достатньо знати правила, щоб рости здоровим?
Немає коментарів:
Дописати коментар