пʼятницю, 2 грудня 2016 р.


                                                                                                                                             
Розробка уроку з основ здоровя для учнів 1 класу

Урок 9
Тема: Харчування і здоров'я. Овочі, фрукти, молочні продукти, їх значення для росту та розвитку
Мета: вчити учнів розпізнавати корисні і шкідливі продукти і напої; пояснити, чому дітям потрібно вживати овочі, фрукти, молочні продукти щодня; викликати інтерес до продуктів, що містять вітаміни та прагнення до збереження власного здоров'я.
                                                       ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
Встаньте всі скоріше, діти,
Посміхніться всім миліше.
Пролунав дзвінок: «Дзелень».
Привітайтесь: «Добрий день».

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності
 — Що ви робите, щоб бути здоровими
III. Повідомлення теми та мети уроку
 — Сьогодні на уроці ви навчитеся розпізнавати корисні і шкідливі продукти та напої, дізнаєтеся, чому дітям потрібно вживати овочі, фрукти, молочні продукти щодня.


IV. Вивчення нового матеріалу
 1 Проблемне запитання
 — Як ви вважаєте, для чого людина щодня вживає їжу? (їжа постачає до організму людини поживні речовини, які допомагають їй рости і розвиватися.)
 2 Робота за малюнками
 — Ми вживаємо різну їжу: хлібобулочні вироби і крупи; овочі і фрукти; молоко і молочні продукти; м’ясо, рибу, бобові продукти, яйця.
 — Розгляньте малюнки. Назвіть продукти, які ви вживаєте часто; які вживаєте інколи; які не вживаєте ніколи.
 Висновок. їжа повинна бути різноманітною. Дітям потрібно вживати овочі, фрукти, молочні продукти щодня.
 — А ви хочете дізнатись, яким чином здоров’я людини залежить від харчування? Тоді ми вирушимо у цікаву мандрівку до планети Корисної їжі.
 3 Релаксаційна пауза
— Сядьте зручніше, заплющте очі. Я хочу запросити вас у мандрівку на хмаринці. (Звучить музика.)
 — Уявіть, що ви стрибнули на білу пухнасту хмаринку, схожу на м’яку гору із подушок. Відчуйте, як ваші ноги, спина зручно розташувалися на цій великій подушці. Мандрівка починається. Наша хмаринка повільно піднімається в синє небо. Відчуваєте, як вітерець обвіває обличчя? Тут, високо в небі, все спокійно і тихо.
 Ми наближаємось до планети... Розплющте очі. Яка гарна планета Корисної їжі! На ній розташовано три країни різного кольору.(Овочі. Фрукти. Молочні продукти.) Що ж це за країна жовтого кольору? Хто може, прочитайте її назву. («Добростравія»)
 — З яких слів складається назва країни Добростравія?
 — Як ви розумієте вислів добра страва? (Смачна, корисна)
 — Добра страва допомагає людині бути здоровою, сильною, розумною.
 — А чи завжди смачна їжа корисна? Це ми зараз з’ясуємо разом із бурундучком.
 4 Тестування «Так чи ні»
 — Які продукти зображено? (Пшоно, фрукти, горіхи, кока-кола, морозиво, сіль, молоко, мед, чіпси, йогурт.)
 — Які з них корисні, а які — ні?
 — Зафарбуйте відповідь «ні» червоним, а «так» — зеленим кольором.
 — Отже, що краще для здоров’я: з’їсти морозиво й чіпси, чи йогурт та фрукти? Чому? (Бо еони багаті на вітаміни.)
 5 Творча фізкультпауза-гра
 Федір фрукти полюбляє,
 Вітаміни споживає.
 Федір добре знає:
 Фрукти — вітамінні продукти.
 Учні 3-4 рази повторюють вірш, змінюючи ім’я, а в кінці замість імені — слова «Всі ми...»
 — Усі мешканці планети Добростравія полюбляють фрукти, і тому на планеті існує країна Вітамінія. Вам знайоме це слово? Слово вітаміни походить від латинського слова віта — життя. Назва ця невипадкова. Якщо вітамінів не вистачає, людина хворіє.
 Висновок. Щоб добре рости та не хворіти, слід уживати багату на вітаміни їжу. Це — овочі, фрукти, молочні продукти. Здоров’ю шкодить не тільки дефіцит вітамінів, але й їх надмірне споживання.

V.Узагальнення й систематизація отриманих знань
 1 Робота над загадками
• Народився із землі,
 Зарум’янивсь на вогні,
 І з’явився на столі
 До борщу тобі й мені. (Хліб)
• Сидить дівка у коморі,
 А коса її надворі. (Морква)
• Наче сонечко, жовтеньке,
 А розтане — то м’якеньке.
 Молочко у ньому є,
 Смак до каші додає. (Масло)
• Без дірочки, без денця Повна бочечка винця. (Яйце)
• Біле, як сніг, у пошані у всіх,
 Подобаюся вам, на шкоду зубам. (Цукор)
• Рідке, а не вода, біле, а не сніг. (Молоко)
 — Назвіть корисні для здоров’я продукти.
 2 Вивчення правил харчування
 • їж через кожні три-чотири години в один і той самий час.
 • Вживай теплі страви.
 • Добре пережовуй їжу.
 • Не розмовляй під час їди.
 • Вечеряй не пізніше як за півтори-дві години до сну.
 Висновок. Щоб бути здоровим, недостатньо лише знати правила
харчування, їх потрібно дотримуватися самому і переконувати у цьому інших.
 3 Тестування «Так чи ні»
 О Ти повинен уживати корисну та свіжу їжу, яка зберігає твоє здоров’я.
 О Тобі корисно їсти тільки макарони.
 О Ти повинен їсти більше овочів та фруктів, тому що в них багато вітамінів.
 О Тобі корисно їсти смажену м’ясну їжу.
 Висновок. Вживай різноманітну їжу, щоб збагатити свій організм вітамінами та корисними речовинами, необхідними для нормального росту і розвитку.
 4 Робота над прислів'ям
— Як ви розумієте зміст прислів’я?
 Хворому і мед гіркий.
 5 Робота за малюнками
 — Обведіть овочі і фрукти, які люди вживають у їжу в сирому вигляді.
— Позначте знаком «+» молочні продукти.

VI. Підсумок уроку
 — Чим є для людини їжа?
 — Які продукти ви вживаєте найчастіше?
 — Чому необхідно вживати різноманітну їжу?
 — Чому шкідливо вживати багато солодощів?
 — Назвіть корисні продукти і напої.
 — Назвіть шкідливі продукти і напої.
 — Чому дітям потрібно вживати овочі, фрукти, молочні продукти щодня?
 — Для чого людині потрібні вітаміни?
 — Яка їжа багата на вітаміни?
 — Які правила харчування ви запам’ятали?
 — Чи достатньо знати правила, щоб рости здоровим?


Немає коментарів:

Дописати коментар