четвер, 8 грудня 2016 р.

Абетку харчування         знаємо – здоров’я      зберігаємо!                         
                                 Свято здоров’я  
                                для учнів   ІІІ -  VІ класів        
 Метапоглибити поняття про те, що для людини головне — це здоров’я. Розвивати вміння берегти його, слідкувати за собою, дотримуватися правил. Виховувати життєву потребу бути завжди здоровим і гарним.
На сцені стіл. На столі – скатертина, рушник,  сніп, хліб , сіль, молоко, яблука, груші , випічка…
На стіні плакати:
1. Живу добре: сало їм, на салі сплю, салом вкриваюсь!
2.Бережи здоров’я змалку, щоб бути здоровим    до   останку
3.Борщ та каша -  їжа   наша
4.Здоров'я дитини – багатство родини
5. Здоров'я народу – багатство країни
Свято розпочинають четверо  Сонячних промінчиків   (ведучі свята). Вони вдягнені в оранжеві або жовті накидки, а на головах — золотисті корони з промінців.
На сценісонячні зайчики (світло фонариків)
В залі весельчата з рожевими, бузковими, жовтими, зеленими косинками на головах. Звуки фанфар.
Учитель:  Сонячні зайчики — це світлі і теплі сонячні промінці, що линуть на землю і несуть світло, тепло, радість, здоров’я і щастя, дають життя всьому живому на Землі. (На сцену вибігають четверо Сонячних зайчиків-промінчиків).

Промінчик 1
Що треба для повного щастя людині?
 Свобода і мир, та ранкова роса.
 А ще небеса мирні, райдужні, сині
 І неповторна безмежна краса.
Промінчик 2.
А ще треба радість і сонце в зеніті,
Здоров’я і сила, багато тепла.
Ще тато і мама — найкращі у світі
І пісня чарівна  щоб завжди була.
Промінчик 3.
Хай сонячний зайчик стрибає по хаті,
Хай казку дарує і щире тепло.
Щоб всі ми були і здорові, й багаті,
І щастя веселе у хаті жило.
Промінчик 4.
А ще треба сонце — велике й гаряче,
Без сонечка  світла не буде й тепла.
Без нього найменша травинка заплаче,
А треба, щоб радість від сонця цвіла!

Усі промінчики:
  Ми сонячні промені, сонячні зайчики! А як же без сонця?  Від                              нього світло і тепло, від нього саме життя! Від нього наша Земля — жива планета! Від сонечка — здоров’я у кожного з нас, сила, щастя і радість. Чи знаєте ви, що здоров’я — всьому голова?
Учитель: Ми  радо вітаємо всіх у цій залі,
                Щоб всі ви світились  душею й надалі!
  Промінці:Вітаємо у країні правильного харчування!
Дозвольте мені запросити на свято шанованих гостей: Директора школи  Пошенко Ю. В.,  медсестру Бойко К.В.,  повара Довгошею Н. Л.                              (за стіл)
 Промінець: Шановні друзі,  а давайте привітаємося.
 Привіт, «Світлячки!»  (встають)  :  Світлячки рожеві
                                                              у містах і селах—
                                                             Землю зігріваємо,
                                                             усім допомагаємо!
 Привіт, «Чомучки!»  :                        Ми допитливі чомучки –
                                                              Дуже любим працювати,
                                                             Хочем все на світі знати! 
  Привіт, «Краплинки-веселинки!» : Думати –колективно,
                                                               Діяти – оперативно,
                                                               Сперечатись – доказово.
                                                               Це усім обов’язково!
  Привіт,  «Сонечка!» :                       Ми сонечка веселі –
                                                             Даруєм всім тепло.
                                                             Щ об весело і радісно
                                                             Насвіті всім було!
Промінець1: Дивіться, дивіться, які веселі та щасливі у нас весельчата!
 Учитель: Так, це дуже гарно! Але як же зробити так, щоб таками здоровими, красивими та щасливими залишатися все наше  життя?Діти,  як?!
Всі:  «Абетку харчування знати – здоровя зберігати!»
Учитель: Так, це правда!    Дійсно, від харчуваня  залежить наше здоровя, а також – щасливе життя.
1.    Пісня «Урожайна»(Ми корзиночки несем…)
(3-Б клас – виходять із зали на сцену,  в руках несуть кошики. (після виконання залишають кошики на краю сцени)
Учитель: А зараз ми дізнаємося, чи вмієте ви дружно та злагоджено       працювати?
2.   Прислівя на групу (Разом сказати)
1)     Треба правильно харчуватися,
         щоб до лікаря не звертатися
2)     Бережи здоров’я змалку,
         щоб бути здоровим до останку
3)      Здоров’я дитини-
         багатство    родини
4)     Бережи одяг, доки новий,
        а здоров’я – доки молодий
3.  Робота за таблицею «Складові їжі».(Учні 3-Б класу)
Всі: Їжа складається: з білків, жирів, вуглеводів, вітамінів, мінералів
     Учні: (піднімають назви)  ЇЖА
1. Білки – основний будівельний матеріал, організму. З них утворюються і ростуть нові клітини, завдяки чому людина росте.
2. Жири – відновлюють витрати теплової енергії (тепла). Вони йдуть на зігрівання організму.
3.Вуглеводи – витрачаються на роботу м’язів (фізична праця, рух, дихання, робота серця та інших органів).
4.Вітаміни – речовини, необхідні для життя людини, її росту та розвитку. Особливо необхідні вітаміни для дитячого організму. Якщо вітамінів не вистачає, людина важко хворіє. Вітаміни потрібні для нормального росту і розвитку дитячого організму. В організм вітаміни потрапляють з їжею. Отже, потрібно знати, в яких продуктах є необхідні вітаміни
5.Крім того, людині потрібні мінеральні речовини – натрій, фосфор, залізо, калій, кальцій, йод тощо.
    4.  Виходить Бруднуля і плаче(Учні 4- Б класу)
     Учні: Що трапилося? Чого ти плачеш?
      Бруднуля: У мене біда! Мої речі стали не слухняними, залишили мене одну. Кажуть, що я за ними не доглядаю!
      Ведуча: Оце так біда.
      Бруднуля:  А куди це я потрапила? Що у вас тут?
      Ведуча: У нас тут весело. Облиш  свої лінощі, дівчинко, хоч на хвилинку, залишайся  з нами . Давайте запросимо  її до нас!   
 Карієс: 
      Тихше, тихше, годі, діти 
      Гамір вам такий чинити
      Віруси прийшли до вас
      Принесли недобрий час. 
      Ангінкін: Ми віруси – маленькі, веселенькі. Ми дуже полюбляємо  дітей, які не слухаються батьків, ходять неохайні і не миють руки перед їжею. 
      Карієс: Ми можемо допомогти, вам діти, захворіти. Ми нікого і нічого не боїмося, окрім Вітамінки, яка може нас знешкодити. Скажіть, її тут немає? 
      (Відповіді дітей). 
      Ведуча: Стривайте, а чого ви до нас прийшли? Ми вас зовсім не чекали. Ви нам не потрібні. Правда ж діти? Хіба Віруси нам до вподоби? 
      (Відповіді дітей). 
      Карієс: Ми прийшли до вас з Країни Мікробів. Коли б ви знали, як там добре, тихо, спокійно. Ніхто не бігає, не стрибає, не робить зарядку. Ось тільки мешканців  там замало. Хай би їх було більше.
      Бруднуля: А що ж там усі роблять? 
      Ангінкін: О, це чарівна країна! Там дозволяється їсти морозиво, цукерки, пити Кока-колу стільки, скільки забажаєш! Фрукти, овочі мити не потрібно! Вмиватися, чистити зуби, доглядати за собою теж не потрібно!!! 
      Карієс: Може, хтось із вас погодиться пожити в Країні Мікробів? Будете робити все, що забажаєте! Ніхто не буде казати: цього не робіть, цього не можна! 
      Бруднуля: Я! Я хочу пожити в такій гарній країні. 
      Ангінкін: Молодець, дівчинко! Ходімо, тобі сподобається! 
      (Забирають дівчинку і виходять).
     Ведуча: Діти, скажіть, а що може статися з тими, хто потрапляє до країни Мікробів? (Діти відповідають).
Отже, треба нам визволити дівчинку з цієї країни. А в цьому нам допоможе добра та смілива Вітамінка.
      (Заходить Вітамінка).
      Вітамінка:
      В фруктах, ягодах, дитино,
      причаїлись вітаміни: 
      у малині, у суниці,
      у смородині, чорниці. 
      Як же нам до них дістатись, 
      щоб від них нам сил набратись? 
      Дужими, прудкими стати
      та здоровими зростати.
      Вітамінка: Привіт!  Давайте знайомитись. Я смачна кисло-солоденька Вітамінка С. Хто зі мною дружить, той ніколи не хворіє. У мене є  ще сестрички-вітамінки А, В, С, Д. 
5. Інсценування
 «Ми – корисні для людини».    (Учні 3-А класу)
(Виходять діти, на головах у них шапочки з назвами вітамінів А, В, С, D. В руках – малюнки овочів та фруктів).
Добрий день! Впізнали нас?
Ми – вітаміни,
Дуже корисні для людини.
Вітамін А. - Я – вітамін А, сприяю росту, допомагаю нормальному зору.
  1 уч. : Я знаю! Тебе багато в моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зеленій цибулі, гарбузі, риб’ячому жирі.
Вітамін В. - А я – вітамін В, дуже потрібний для розумової і фізичної праці, поліпшення травлення.
2 уч.:  Я тебе знаю!  Ти є в житньому хлібі, вівсяній та гречаній крупах, у горосі, квасолі, жовтку яєць, печінці, м’ясі.
Вітамін С. - А я – вітамін С, запобігаю простуді, поліпшую кровообіг, сприяю росту, лікую цингу.
3 уч.: А тобою  багаті  капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, шипшина, хрін, часник, лимони, настій хвої, чорна смородина.
Вітамін D. - А я — вітамін D, зміцнюю кістки, запобігаю рахітові.
4 уч.: Ти живеш у молоці, печінці, риб’ячому жирі, житньому хлібі.
Всі вітаміни разом:    Хто дружить із нами буде –
                                              Всі незгоди позабуде.
                                             Виросте міцним, здоровим,
                                           Переможе всі хвороби.
      Вітамінка:  Знаєте, я розшукую злих вірусів, вони втекли і хочуть розповсюджувати кругом хвороби. Ви їх  не зустрічали?
      Ведуча:  Ой, Вітамінко, були вони тут, забрали з собою ліниву дівчинку Бруднулю. 
      Вітамінка:  Треба швидше їх знайти та знешкодити, поки лиха не трапилось! 
      (Заходить Бруднуля, плачучи, Віруси вчепилися за неї). 
      Бруднуля:  Ой-йо-йо-й, мені потрібна допомога! 
      Ведуча, Вітамінка:  Що з тобою? 
      Бруднуля:  Я захворіла, їла багато цукерок – розболілися зуби, морозиво їла доки не піднялася температура та заболіло горло, не мила фрукти – розболівся животик. 
      Вітамінка:  Візьми швидше вітамінку С, вона вб’є віруси, які проникли в тебе, а потім вип’єш гарячого чаю з малиною. 
      (Дівчинка з‘їдає вітамінку. Віруси лякаються і тікають).
     Дівчинка:  Я зрозуміла! Тепер я буду вести здоровий спосіб життя!
6. Ти що?! Ось послухай мене. (Учні  4-А класу)
 Учень: Знаю я – Катрусин брат,
              Щоб здоровим стати,
             Треба їсти — все підряд
І              І  побільше спати.
Учениця: Так Василько і робив,
                   Враз, як прокидався,
                  Щось жував він, їв і їв,
                  Просто — запихався.
                 Став гладкий — не підбіжить!
                 Та і йти не може...
Учень:    Як мені  на світі жить,
                Хто тут допоможе?
7. Розповідь медичної сестри школи.
Харчування – неодмінна умова нашого життя. Без їжі людина не може жити. З їжею ми отримуємо поживні речовини, необхідні для роботи мозку, серця, легенів, м’язів та інших органів. Їжа забезпечує наш організм енергією, яка міститься в продуктах харчування. А ще здоров’я залежить від того, як швидко і часто ми їмо, наскільки ретельно пережовуємо їжу. Отже, щоб бути здоровим, потрібно знати правила харчування.
(На згадку про захід медична сестра вручає дітям пам’ятки).
Пам’ятка  
1.  Утримуйтеся від вживання жирної їжі.
2.  Не споживайте занадто гостру й солону їжу.
      3. У міру їжте солодке.
4 . Їжте якомога більше овочів і фруктів.
5.  Не переїдайте.
6.  Їжте свіжоприготовану їжу, що легко засвоюється.
      7.  Ретельно пережовуйте їжу.
8.  (Учні 4-А класу –в руках таблички) Ми вживаємо: Мясо, рибу, яйця - високоцінні харчові продукти. Це джерело повноцінних тваринних білків, вітамінів і мінералів.
У Давньому Римі існував звичай - кожний прийом їжі розпочинати з яйця. І недарма, адже яйця багаті на білки, жири, вітаміни та мінеральні речовини.
 Зернові продукти
Крупи-джерело рослинних білків та вуглеводів. У них міститься багато мінеральних речовин і вітаміни групи Б.
Це основне джерело енергії. Їжте рвзноманітні каші, хліб пшеничний, житній, сухарі, пироги, бублики.
Молоко У молочних та кисломолочних продуктах містяться всі  основні поживні речовини, необхідні дитячому організму. Молочні продукти багаті на білки та мінеральні речовини.
.Цікаво знати: молоко вважається повноцінною їжею. У народі кажуть «Поїсти молока»
У народі кажуть: «Дівчина,як кров з молоком»
                                       «Купається в молоці»
                                      «Живе, як сир у маслі»
                             «Літом без молока, як зимою без кожуха»
9.  Любите розв’язувати приклади і задачіДо вашої уваги приклади, задачі, але не математичні.
- Хлібні задачі
1.Яка страва вийде, якщо на хліб покласти сир і помідор?
2.Яка страва вийде, якщо підсмажити хліб до рум,яної шкірки?
3.Яка страва вийде, якщо засушити шматочки хліба?
-З якої країни страва?
Шашлик                  Грузія
Сало                      Україна
Піца                  Італія
Вівсянка          Англія
Пельмені          Росія
Борщ           Україна
Суші               Японія
-Приклади  Молочні приклади  Зернові  М,ясні  Овочеві Фруктові (вареники, кутя, вінегрет, компот) Пшениця+цукор+мак+мед+родзинки+горіхи+вода=кутя
 Вишні+груші+яблука+сливи+цукор +вода=компот                  Сир+яйце+борошно+сіль+цукор=сирники Буряк+морква+картопля+огірок+цибуля+олія=вінегрет
Борошно+ вода+сир +яйце+сіль +окріп=вареники
10. Слово батьків
Мати:  Ой та я ж дуже люблю готувати цю страву – це улюблена їжа     мого Сашка – вареники.
Батько:  А моя донечка … полюбляє вареники з вишнями.
Мати: Українці так люблять вареники, що навіть пісня про них теж улюблена.
 Батько: Укр. нар. пісня «А мій милий вареничків хоче…».  (Співають).
11. Слово повара
-На нашому святі присутня наш улюблений повар  Надія Леонідівна, їй слово.
-Дорогі діти!    На ваше свято я приготувала:
Страви «Під шубою» або 7 правил здорового  харчування.
З настанням зими наш організм потребує бальш калорійного харчування.  Взимку холодно, то ж логічно,  що  їжа має бути  більш поживною, ситною – такою, що зігріває. Скажіть, будь ласка,  яка це їжа?
Але щоб не набрати зайвих кілограмів і зайвих проблем, якими нас може засипати зима, слід дотримуватися кількох важливих правил.
1.Дотримуйтеся традиційного харчування. «Що простіша їжа-то довше життя»
2.Без сніданку – ні кроку  .Це каша,омлет,кава або чай з молоком.
3.Побільше вітамінів .Особливо вітамін С.  Капуста квашена, цибуля, часник , хрін,  морква,  печінка, картопля,  гарбуз.
4. «Від халви життя не стане солодке».  Замість цукерок - курага, родзинки,  сухофрукти.
5.Дружимо із жирами.  Без жирів людина втомлюється і змерзає. Щоб не змерзнути,  їжте сало,  рибу,  оселедець.
6. «Каша - сила наша». Це скарбниця мікроелементів,  вітамінів. Їжте гречку , кукурудзу,  пшоно.
7.Дбаємо про імунітет. Це вітаміни і білок.  То ж їжте горох, квасолю, сою, горіхи, гриби, м’ясо.

Будьте здорові і не хворійте!

Немає коментарів:

Дописати коментар