четвер, 8 грудня 2016 р.

Батьківський порадник    
            
Прислів я про батьків
Шануй батька й неньку,буде тобі скрізь гладенько.
Нема того краму,щоб купити маму.
Матері не купиш,не заслужиш.
Добрі діти-батькам вінець,а злі діти-батькам кінець.
Добре й неньці,коли дитина в славі.
Мати однією рукою бє,а другою гладить.
Який кущ,така й калина,яка мати,така й дитина.
Яка хата,такий і тин,який батько,такий і син.
На сонці добре сидіти,а коло мами добре жити.


Пам’ятка для батьків
Якщо дитину постійно критикують, вона вчиться ненавидіти
 Якщо дитина живе у ворожнечі, вона вчиться агресивності
Якщо дитину висміюють, вона стає замкненою
Якщо дитина росте в докорах, вона вчиться жити з почуттям провини
Якщо дитину хвалять, вона вчиться бути вдячною
 Якщо дитину підтримують, вона вчиться цінувати себе
Якщо дитина живе в розумінні й доброзичливості, вона вчиться знаходити любов у цьому світі


Заповіді для батьків:
Ніколи не займайтеся вихованням у поганому настрої
Чітко визначайте, чого саме ви вимагаєте від дитини
Надайте дитині самостійності, виховуйте, а не контролюйте кожен її крок
Краще не підказуйте головного рішення, а вкажіть шляхи його й час від часу аналізуйте разом з дитиною
Не пропустіть момент першого успіху
Вчасно  зробіть зауваження, відразу оцініть вчинок і зробіть паузу – дайте усвідомити почуте
Виховання не може бути поетапним
Вихователь повинен бути суворим, але добрим


«Заповіді сімейного виховання»,
які сформулював В.О.Сухомлинський: 
1.
Не принижуй. 
2. Не погрожуй.
 
3. Не вимагай обіцянки.
 
4. Не моралізуй.
 
5. Не позбавляй дитину можливості бути самою собою.
 
6. Не зашкодь.
 
7. Не бійся визнати свою помилку.
 
8. Розпочинай виховання з себе.
 
9. Вір у свою дитину.
 
10. Допоможи дитині повірити в себе.
 


Рекомендації батькам:
1) Безумовно приймайте свою дитину.
2) Активно слухайте її переживання, думки.
3) Якнайчастіше спілкуйтеся з нею, займайтеся, читайте, грайте, пишіть один одному листи та записки.
4) Не втручайтесь у її заняття, що їй по плечу.
5) Допомагайте, коли просить.
6) Підтримуйте та відзначайте її успіхи.
7) Розповідайте про свої проблеми, діліться своїми почуттями.
8) Вирішуйте конфлікти мирно.
9) Використовуйте у спілкуванні фрази, що викликають позитивні емоції.
10) Обіймайте та цілуйте один одного не менше чотирьох разів на день.

                                             Сі м батьківських заповідей

     1  Не вважайте дитину своєю власністю - вона божа.
2.     Любіть її такою, як вона є, навіть якщо вона не надто талановита, не в усьому досягає успіху.
3.     Не очікуйте, що вона виросте саме такою, якою хочете ви, - допоможіть їй стати собою.
4.     Запам'ятайте: найголовніший ваш обов'язок – розуміти і втішати. Ви – не суддя, не приклад для наслідування, а людина на грудях якої можна виплакатись і у п'ять і у п'ятдесят років .
5.     Не переймайтеся, якщо не зможете чогось зробити   для сина чи дочки. Найгірше, якщо можете, а не робите.
6.     Усвідомте: для дитини зроблено замало, якщо зроблено не все.
7.     Не очікуйте на вічну вдячність: ви дали життя, своїй дитині вона віддячить  вашим онукам.

                                                                                                                                                
                                  Почуйте  серцем голос вашої дитини

      Окрім їжі, дайте мені тепло сердечність, безпечний спокій і вашу любов.
      Дозвольте втішатися моїми замислами у цьому дивному світі постійних змін.
      Дозвольте у міру моїх сил сідати, соватись, ставати, ходити, бігати, лазити, стрибати.
      Не кажіть, що я співаю, бавлюся чи експериментую “забагато”, “задовго”, “часто”.
      Дозвольте мені ставити питання і отримувати чесні відповіді, а також експериментувати, шукати і досліджувати.
      Не карайте мене, коли я і так переживаю за невдачу, сама ж бо невдача є вже карою для мене.
      Говоріть  до мене  очима, серцем, посмішкою, вашими руками: ваші слова не завжди мені зрозумілі.
      Нехай довкола мене живуть гарні, ніжні, лагідні люди. Нехай тут панує мир- передумова мого розвитку.
      У вашій хаті відпустіть мені у власність один куточок, частину вашої уваги і вашого часу.
      Навчіть мене розуміти  і відчувати красу, тішитися і радіти з усього, хоча б і найбільшої дурнички.
      Підтримуйте і заохочуйте мене до праці, навіть і тоді, коли я роблю сотню помилок.
      Будьте терплячі до мого безладдя,я ж бо є тільки дитиною і учнем.
      Надайте і мені частину відповідальності, вимріяну до моїх сил і моїх можливостей.
      Навчіть мене брати участь у забавах, заняттях, у праці.
      Зробіть так, щоб я відчув свою значимість і потрібність для вас, своє місце у планах  родини.
      Будьте до мене доброзичливими, лояльними, щоб я навчився так само віддячувати іншим людям.
      Покажіть, як дотримуватися обіцянки і даного слова.
      Нехай ніколи не боятимуся втратити вашу любов.
      Не кидайте мені ваших острахів і переляків.
      Допоможіть мені перемагати біль, марні забаганки, тішитися майбутніми радощами.
      Навчіть мене рівноваги, коли ви на мене гніваєтесь; не боятися вашого гніву, коли він справедливий і виправданий.
                                     
                           





Немає коментарів:

Дописати коментар