Урок вчителя початкових класів Рак Н.М.
Урок української мови
у 2 класі
Тверді і м'які приголосні звуки.
Позначення
м'якості приголосних
буквами
ь, і, я, ю, є
Українська мова 2 клас Тема:Тверді і м'які приголосні
звуки. Позначення м'якості приголосних буквами ь,
і, я, ю, є
Мета: поглибити знання учнів про тверді та м'які приголосні звуки; розвивати
зв'язне мовлення; вчити позначати м'якість приголосних знаком м'якшення (ь)
та буквами і, є, я, ю; вправлятися у звуко – буквеному аналізі слів;
виховувати шанобливе ставлення
до хліба, повагу до
людей праці,чуйність, толерантність.
ХІД уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Учні: Прдзвенів і стих дзвінок-
Починається урок.
Черговий:Шановна
Наталя Михайлівна, клас до уроку готовий!
II.РОЗМИНКА:створення
психологічного клімату на уроці
(Звучить
тихо гімн ЗШ№1. 1 слайд - герб школи;
2 слайд –
фото школи; 3 слайд – фото учнів 2-А класу)
У самому
центрі неосяжної країни, де колосяться широкі лани золотої пшениці, а вгорі
сяє голубе небо, на березі повноводної річки Південний Буг на Центральній
вулиці міста розмістилася найкраща в
світі ЗШ. Там у 2- А класі навчаються найрозумніші талановиті учні. Вони
обожнюють читати, прекрасно пишуть, складають вірші, співають,малюють. І
взагалі, веселі та кмітливі.
-Що ж це
за країна така? І хто ж ці діти?
Тож я
знову запрошую вас у цікаву подорож Країною знань до її вершин! А освітлювати
нам шлях буде ось цей маленький
невтомний Світлячок, який наполегливо летить до своєї мети на яскраве
світло… Він разом з нами виконуватиме
цікаві завдання (прикріплюю малюнок Світлячка на сходинку внизу на дошці)
ІІІ. Очікування. (На дошці – колосок.
Учні озвучують очікування і навколо прикріплюють «зернини» зі значками. Вчитель - теж)
Передбачення. –Про що буде йти мова?
IY.
АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.
«Незакінчені речення»
-Звуки є…
гол., приг.
-Приголосні можуть бути… дз., гл.
-Приголосні можуть бути… тв.,
м.
Пом’якшують приголосні…
ь, і, я, ю, є
2. Розширення кута зору: відшукати ці букви у кружечках на дошці
3.Вправи: вдих- видих - а о у и і е
пари б-п, д-т, з-с…
утвори: губні, зубні, носові, дрижачий, задньояз.
4. «Слухняний язичок» - скоромовка
Жовте жито жук жував…
Y. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І
МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми продовжимо розкривати
таємниці звуків, дослідимо головну складову життя людини, вправлятимемося
у написанні слів із твердими та м'якими приголосними та у звуко – буквеному аналізі слів.
YІ Вивчення нового матеріалу
1. Хвилинка
каліграфії Яя Юю Єє ь Іі
2.
Слова із скоромовки. Поділіть слова на склади.
— У яких словах є м'які приголосні
звуки?
Женя
жменька
Скласти
звукову модель, звуко – буквений аналіз слів.
Світлячок- на сходинку вверх
3.
Хвилинка
фантазії . -Хочу запрпонувати вам
пофантазувати. Звучить мелодія В.А.Моцарта. (Закрили очі, уявили)
Тихо…Злегка
хвилюється безмежне поле золотої
пшениці. Червоніють маки, і сині волошки… Десь далеко підпадьомкнула
перепілка…Важкі колоски гнуться до землі і дзвенять, дзвенять… Линуть пахощі
стиглої пщениці, теплої духмяної паляниці
хліба…Відкрили очі.
-Що ж ви
побачили? ( Відповіді)
4.
Дослідження «Звідки хліб на стіл прийшов?»
Презентація «Хліб
–усьому голова» (коментую - 9
слайдів)
4. Робота в групах
-Тепер і
ми з вами доторкнемося душею до теми «Хліб»
(На екрані – слайд, де є хліб)
Групування за колосками. –Візьміть, будь ласка, колоски, займіть
місце.
Жовті –
підніміться.
Зелені – посміхніться.
Блакитні –
поклоніться.
Оранжеві –
поверніться.
1.
Вправа «Куб»
-Що знаєте про
це?
-Що думаєте про це?
-Що б з ним зробили?
-Яке воно?
2.Впр.152
Завдання для груп:
-Прочитати в
особах.
-Поясніть слова
дідуся.
-Вимовте приголосні- тверді, м’які.
- Які букви пом’якшують?
Руханка під пісню Н Май
«Це моя Україна»
-Хто хоче
у поле? А хто до лісу? Кому до душі рідні краєвиди?
3.Впр.154 Збери прислів’я
YІІ . ПІДСУМОК
УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
1.«Мікрофон»
-Які нові зання отримали?
-Чи всі працювали активно?
-Що заважало працювати успішно?
-Чи справдились сподівання?
-Що корисного ви винесли з уроку?
-Чи можете сказати, що цей урок
важливий для вас?
-Де зможете використовувати набуті
знання?
- Чи пам’ятаєте, якими словами розпочалося
дослідження «Звідки
хліб на стіл прийшов?»
Записати з
пам’яті«Хліб –усьому голова», підкреслити букви, що позначають м’які
приголосні.
Дозвольте
звернутися до вас такими словами:
«Їж, сину,
хліб і не кидай,
А підніми,
коли не там лежить.
А як
сідаєш, сину мій, до столу,
То
пам’ятай, що хліб – це значить – жить…»
2.Самооцінка.
Оцініть свою роботу на уроці. Візьміть у папці наліпки - Хто вважає, що
він зробив крок до вершини знань, досяг успіху на уроці - до Світлячка, хто вважає, що йому ще потрібна
допомога -я простягаю вам свою долоньку - до
долоньки.
Слово
вчителя
Я дякую вам за урок. Гарно потрудились!
-Ви у мене молодці!
-Ми-молодці!
-Ви-розумні!
-Ми-розумні!
-Ви-найкращі!
-Ми-найкращі!
-Я люблю вас!
-Ми любимо вас!
Батьки: Як ви дружно працювали!
Як ви хлібчик шанували!
Істарались, і дружили –
Ви цей хлібчик заслужили!
(частують
дітей свіжим хлібом)
|
Немає коментарів:
Дописати коментар